People always leave

Du åkte
Fega jävla statuskåta människa. Jag hatar dig för att du lämnade mig. Du sa att du alltid skulle finnas vid min sida. Vart va du när jag gjorde illa korsbandet? När jag blev slagen och hamnade i rättegång? de senaste gångerna jag fyllt år? Förra julafton när du istället för att vara med oss, gick ut och söp med dina kollegor? När jag slutade med fotboll bara för att du inte stog vid sidlinjen och tittade på.. som du alltid gjort. Varthar du varit under hela mitt liv? Du känner inte mig. Det gör ont i mitt hjärta att inse. Inse att du inte är min pappa.

Du åkte också
Fega svaga jävla människa. Jag hatar att du lämnade mig. Jag öppnade mig för dig. Öppnade mitt hjärta, sträckte ut min hand. Men du vände kinden till, strödde salt i redan djupa sår. Jag har blivit lämnad förut när människor sökt enkla lösningar. Men att du va likadan visste jag inte. Men nu vet jag. Jag vet att jag inte ska öppna mig igen. Du har lärt mig, och bevisat faktumet att människor alltid ger sig av. Du har förlorade min tillit så fort du släppte min hand. Ge mig tillbaka mitt liv, för det var de du stal. Jag hatar dig lika mycket som jag älskar dig.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

kikar in :)

2011-10-15 @ 13:29:45
URL: http://rebeckhaam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0