Prison inside of me

Hej bloggen, saknat mig?
Jag har haft
ett blogg-sug den här veckan så det heter duga. Kan det bero på all julstress och annat diverse runt omkring? Delvis... Men också (tror jag) pga av att det imorgon är exakt 2 månader kvar tills jag blir 18. Det kryper i kroppen, bokstavligen!

Jag kan knappt sitta still, och tränar därför överdrivet mycket och blr överdrivet trött så det enda som finns kvar att trötta ut är min hjärna. Som bara tänker på... som en jäkla evighetsmaskin. Drömmer gör jag också! Jag som aldrig brukat drömma... nu poppar drömmarna upp som reklamen mitt i fredagsfilmen, riktigt störande och verkligen drives me crazy!

Varför är jag så satans rastlös? Kan det vara min överdrivna konsumtion av kaffe? Eller brist av saker att sysselsätta mig med? Utegångsförbudet? Det sistnämnda är nog en stor bidragande faktor, som jag inte kan påverka. eller ja... påverka och påverka.. jag vill nog inte påverka det. Se vad som hände sist ja hade mitt liv i mina egna händer; det sjönk, som en sten!
Nåväl... två månader kvar. Imorgon åker jag till dubai och där fördrivs 10 av mina resterande 60 dagar till 24 februari. Kom igen, 60 dagar? Det går fort. Snart är fångenskapen slut och jag kan dra av mig min oskuldsfula skepnad.. soon precious soon. Life is a party!



23 of december, ciao sweden!


Under surface there's another untold story

Frågor, funderingar, samma visa hit och dit. Jag bjuder på mig själv, struntar i allt, städar upp dagen efter. Val-handling-konsekvens ... fuckat upp igen. Samma gamla visa, men de är okej.
Lev och lär. Rensa huvudet på moln.
Kör ba!


change me

Har bestämt mig nu: Jag ska bli blond igen (min naturliga hårfärg)!
Har velat fram och tillbaka om hur jag vill ha mitt hår. Färgade det svart-brunt för ganska exakt ett år sen, med motiveringen att jag va "trött" på de blonda-"random" håret.. men egentligen så ville jag nog bara ha förändring, en förändring av mig själv, eller snarare en längtan efter att får vara någon annan, och trodde såklart att färgning av håret skulle vara en bit på vägen.  Men nu efterhand så fattar jag hur omogen jag va som trodde de.. hmm! Ångrar mig nu eftersom att mitt hår va så fint naturligt blont... och jag valde att färga det svart. lätt att vara efterklok

Nåväl. Har i alla fall tagit beslutet att efter ett års tid gå tillbaka till blond igen. Dels för att jag inte springer med falsklegg längre (jag såg faktiskt äldre ut i mörkt hår, och var mer lik min syster, på passet, i mörkt hår) och dels för att mitt hår har blivit så slitet av alla kemikalier som de utsätts för i samband med färgningen. Så voilá! Nu är processen igång. Lade i förrgår i ljusbruna slingor i håret, och igår i blond-bruna... och summan av detta vill jag inte påstå är den fullständiga ekvationen. Däremot ett steg på vägen till slutresultatet, för det går inte att gå direkt från svart-brun till blond, utan man måste ta det i steg.
Nästa steg bli när jag kommer till dubai (i övermorgon, wihoo!) att lägga i fler blonda slingor och slutligen, någon vecka senare färga hela håret blont. Hur enkelt? Piece of cake! Efter lovet så är jag alltså blond igen och super svensk - stor like på den!



Julafton nr1, check!

Fördelen med skilda föräldrar, två av allt. Två julafton.

Har varit mysigt. Inte överdrivet, men så mys att de ändå har känts att det inte bara är en vanlig dag liksom. Vet inte vad de är nu förtiden med högtider. Man är liksom inte lika förväntansfull längre: trots snön, julgran, julklappar, julmat, julkalender.. ja listan är lång. Men ju äldre jag har blivit desto mindre viktigt har det blivit med högtider. Sick? I know. Va hände med nostalgin kring jul liksom? Tråkigt.

Viktig eller ej så fick jag i alla fall fina julklappar. Fick en rävpälsjacka och en silverrävspäls som man har runt halsen - typ fab! Har blivit helt hooked på päls, allt ska va päls. Stackars djur... Sedan av syster fick jag ett par skinnhandskar (mina förra blev ju snodda... suck!), och av söta lillebror ett par nya hörlurar till ipoden (eftersom att dom förra blev.. ja snodda..) .
Med andra ord, en bra minijulafton!

Mr. Hankey Hidden in the Metroscap Gallery Christmas Tree
Bara 2 dagar kvar till jul nr2... hmm undrar vad jag får då? Så tagg!


Clean the air

Bort med det gamla, in med det nya.
Jag ska ändra livsstil, och bli duktig.
Öh? Hell no! 2 månader kvar tills livet börjar igen, taggtaggtaggelitagg! Skönt att slippa smyga med legget och alkoholen då. Då är det all on me för då är jag min egen förmyndare. Men bloggen... oroa dig inte. Man ska inte underskatta barn. Det jag vill berätta med min historia är att ingen vinkel är rät, såsom att jorden inte är helt rund dvs inga årstider, natt och dag eller oregelbundna designermöbler. Hur tråkigt hade inte det varit?
Vi människor måste våga inspireras att gå över gränsen, för hur ska vi annars veta vart den går. Hade ingen gått över den så hade det inte funnits några lagar och regler. Tänka sig vad djup jag är ändå. Att bli vuxen ska nog gå fin fint. Eller vad säger ni?

Stop whining about it, its x-mas


Grounded

- What är you going to do next...?
- Whatever the fuck I want!
French Girl by Richard Vanek

Just be fabulous

Chockade över senaste inlägget?

No Doubt! Jag är tjejen som aldrig slutar att förvåna. Det är jag medveten om. Men det är just det som jag tror är så tilltalade med mig. Jag är så relativ att ingen tröttnar. Att ingen tappar hoppet. Fan va underbart! Woop woooop!




Long time no see, svälj gå vidare

Long time no see,

Ja varför de kanske du undrar bloggen?
Jag har inte velat skriva ner det som tynger mig, förrän nu:
Nåväl here I go: I förra inlägget så skrev jag om jag inte visste i fall jag skulle gå ut. Men jag gjorde det i alla fall (big surprice huh?) Vi drog till Amba, söp, festade och hade allmänt kul som man har på fyllan. Men det jag inte visste var att under tiden så tappade jag min gaderobslapp, någon hittade den och cashade ut min väska!!! NI VET DEN NYA MICHAEL KORS-VÄSKAN?! Gaaahh... !! Aja, carry on. I väskan hade jag mina nya skinhandskar, en tändare i vitt guld, busskortet, nycklar, allt mitt smink, ipod-hörlurar, men de värsta av allt kommer nu... PASSET!
Wooops? Resten av historien kan ni ju räkna ut själva. Jag kom dyngrak till gaderoben, ingen väska.. KATATROF!
Ringde mamma på en gång och vart tvugnen att rentvå mig från allt som jag hållit hemligt. Drog bara en vit lögn först så jag kunde komma hem och prata face-to-face. Bra där
Väl hemma kom talet om val-handling-konsekvens bla bla bla. Jag väckte min syster, hon fick flipp på mig, ringde polisen och spärrade passet. Alla skrek och gormade. De värsta för mig var mina saker konstigt nog, passet gick ju att fixa. Men min syster blev sjukt nervös eftersom att vi skulle till Egypten 8 dagar senare. Nåväl vi löste allt med passet och kom iväg till Egypten. Hur blev det för mig?
Resultatet är utegångsförbud till 24 februari (min 18 års dag). Vara hemma alla kvällar 7 dagar i veckan, betala syrrans nya pass, de nya låset och nya grejjer till mig själv. Faaan varför gick jag ut ?! Aja, man lever bara en gång. Jag tror att jag får tillbaka mina saker på försäkringen, dock får jag nog aldrig tillbaka tilliten hos min familj. Men vad är livet utan en liten risk? I had the tme of my life during!



RSS 2.0