Money can buy happiness... and fur

Tisdag idag.

Gillar egentligen inte vardagar. Men ju mer
mitt utgångsförbud har brett ut sig över verkligheten så har jag lärt mig att uppskatta dagarna mer eftersom att natten är näst intill obefintlig. Har inte kunnat utnyttja dygnet på samma sätt, så även om det har svidit att se telefonen vibrera av sms som vill dra mig ut, så har jag ändå lärt mig någonting. 
Nåväl tillbaka till verkligheten... Var i stan idag med en väninna och okynnes shoppade ännu en päls - shame on me! Men den va ju så fin. En mörkbrun kanin/rävpäls med inslag av vinröda nyanser, så snygg att jag dör. Ska undvika päls affärer i fortsättningen när jag shoppar så inte alla mina pengar hänger i garderoben i päls form.. va grymt jag är. Känner mig som Cruella Devill ibland när jag går igenom min samling av pälsplagg.
Föresten på tal om pengar så har jag precis fått mitt studiebidrag och underhållsbidrag de går bra nu och jag kan äntligen börja leva igen. Har en tendens att göra av med mina pengar så fort dom hamnar i plånboken, men de ska det bli ändring på. Den 24 fyller jag ju 18 så de gäller att spara så jag kan leva dagen innan löning och efter... Nu ska jag bli vuxen och börja ta ansvar, har typ 20 dagar på mig, hur ska detta gå?!


You go girl* !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0